dinsdag 6 november 2018

RWF uit Frieschepalen heeft de boel goed voor elkaar: petje af!

Prima voor elkaar bij RWF in Frieschepalen. Voor de wedstrijd had ik al even contact met de club gezocht. Een man van de club, Berend geheten, wist dat ik zou komen en zo gezegd zo gedaan. Omdat ik er pas om tien voor acht was en de wedstrijd om acht uur begon, besloot ik de kantine en/of bestuurskamer niet in te gaan voor de kop koffie die me is beloofd. Derhalve in de rust maar even kijken en er stond al een man bij de entree van het keurig nette gebouw waar bestuurskamer, kantine en kleedkamers in is gevestigd, te wachten. Echt heel netjes allemaal en knus ook. 
Waar de bestuurskamer is. De man zei 'hier' en hij liep mee. Gewoon keurig in het Nederlands en niet 'gewoon' Fries spreken. Hij hoorde mijn Gronings accent wellicht en paste zich meteen aan, omdat ik Nederlands sprak. Ik stelde me voor en de man vroeg meteen of ik koffie wilde. Ik wilde dat wel en ik vroeg om een wedstrijdformulier. Hij gaf me onderstaande: een geprint formulier met de selectie met rugnummer en wisselspelers van Zwaagwesteinde en een geschreven versie van de opstelling en wisselspelers met ook de rugnummers van RWF.


Vind ik goed geregeld allemaal. De man, De Jong is zijn naam, vertelde me dat ie voorzitter van de club is geweest en dat hij nu nog veel doet. Hij gaf nadrukkelijk aan niet de baas te zijn, maar wel een aanspreekpunt binnen de vereniging is. Hij zei ook dat er altijd mensen ontvangen moeten worden en dat ze van koffie moeten worden voorzien en als ze vragen hebben dat hij die dan zo goed mogelijk beantwoordt. Dat deed de beste man dus.

RWF is weer een voorbeeld van hoe het bij een voetbalvereniging hoort te zijn: opstellingen, koffie voor de pers, een man die pers ontvangt, een goed gevulde kantine, geen gezeik langs de lijn, respect voor elkaar, genoeg parkeerplaatsen en een keurig net sportpark met dito clubgebouw. Petje af!

Franse vedettes maatje te groot voor de Belgen

Afgelopen woensdagavond begon het EK-kwalificatietoernooi voor landen met spelers jonger dan negentien jaar. In Assen nam Frankrijk het op t...